SEO: Τι είναι το Meta Description και γιατί το χρειάζεσαι

Posted by Ioannis Bardoulis 25/09/2019 0 Comment(s) SEO,

 

SEO: Τι είναι το Meta Description και γιατί το χρειάζεσαι

 

Διαβάζεις συχνά στις πρακτικές του SEO για κάτι που λέγεται meta description και δεν καταλαβαίνεις τι είναι και που μπορείς να το χρησιμοποιήσεις;

 

Νομίζεις ότι είναι κάτι που αφορά στον κώδικα της ιστοσελίδας σου και το έχεις αφήσει για τον προγραμματιστή σου;

 

Εν μέρει, δεν έχεις άδικο. Είναι όντως απόσπασμα του HTML κώδικα.

 

Παρ’ όλ’ αυτά, η σύνταξή του είναι δουλειά του copywriter και ο προγραμματιστής απλώς αναλαμβάνει να το ενσωματώσει στον κώδικα της ιστοσελίδας.

 

 

Τελικά, τι είναι το meta description;
 

Meta Description είναι μια μικρή παράγραφος κειμένου, τοποθετημένη μέσα στον κώδικα HTML μιας ιστοσελίδας, η οποία περιγράφει το περιεχόμενό της.

 

Το meta description εμφανίζεται στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (search engine results page-SERP) κάτω από το page title και το URL της σελίδας.

 

Χρησιμοποιείται για να βοηθήσει το χρήστη να καταλάβει αν τον ενδιαφέρει η ιστοσελίδα και να αποφασίσει αν θα πατήσει το link για να μεταφερθεί σ’ αυτήν ή όχι.

 

 

Στα αποτελέσματα αναζήτησης εμφανίζεται ως εξής:

 

Όπως μπορείς να δεις και στο παραπάνω παράδειγμα, οι λέξεις “κατασκευή ιστοσελίδων” εμφανίζονται με bold. Αυτό συμβαίνει επειδή αυτές είναι οι λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιήθηκαν κατά την αναζήτηση από το χρήστη.

 

Γιατί είναι σημαντικό το meta description;
 

To meta description παίζει καθοριστικό ρόλο στην απόφαση του χρήστη να επιλέξει ποιο site να επισκεφθεί, ανάμεσα σε όλα τα sites που του εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης.

 

Αυτό το καταφέρνει παρέχοντας στο χρήστη στοχευμένες πληροφορίες σχετικά με το περιεχόμενο τις κάθε σελίδας.

 

Γι’ αυτό το λόγο είναι πολύ σημαντικό το meta description σου να είναι όσο πιο περιγραφικό, ελκυστικό και σχετικό γίνεται, έτσι ώστε ο χρήστης να προτιμήσει να επισκεφθεί το δικό σου site.

 

 

Πώς το meta description βοηθάει το SEO;
 

Συνήθως, πολλοί από αυτούς που ασχολούνται με το SEO, έχουν στο μυαλό τους το meta description ως ranking factor, ενώ στην πραγματικότητα είναι conversion factor, δηλαδή οδηγεί τους χρήστες στο να προβούν σε κάποια πράξη (π.χ. να κλικάρουν ώστε να διαβάσουν ένα άρθρο).

 

Σύμφωνα με ανακοίνωση της το Σεπτέμβριο του 2009, η Google δεν χρησιμοποιεί τα meta keywords και τα meta descriptions στον αλγόριθμο κατάταξης των sites στα αποτελέσματα αναζήτησης.

 

Όμως ένα καλό meta description μπορεί να αυξήσει το CTR (click-through-rate) σου, δηλαδή τα clicks που έγιναν στη σελίδα σου προς τον αριθμό της εμφάνισής της στα αποτελέσματα αναζήτησης, το οποίο εκφράζεται σε ποσοστό επί τοις εκατό.

 

Έχοντας υψηλό CTR, βοηθάς την ιστοσελίδα σου να ανέβει θέση στην κατάταξη των αποτελεσμάτων αναζήτησης, καθώς η Google καταλαβαίνει ότι παρέχεις ποιοτικό περιεχόμενο στους επισκέπτες του site σου.

Οπότε, αν και έμμεσα, ένα καλογραμμένο meta description μπορεί να βοηθήσει στην κατάταξη της ιστοσελίδας σου.

 

Στο επόμενο άρθρο θα σας ενημερώσουμε πως να γράψεις ενα meta description. Αν βρίσκεται ενδιαφέρον το άρθρο, μείνετε κοντά μας κάνωντας Like στην σελίδα μας στο Facebook.

 

Ετικέτες: SEO Meta Description